Geweldige 'Meidenvakantie' was dat! - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Lindaback2theroots - WaarBenJij.nu Geweldige 'Meidenvakantie' was dat! - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Lindaback2theroots - WaarBenJij.nu

Geweldige 'Meidenvakantie' was dat!

Door: Lindaback2theroots

Blijf op de hoogte en volg

10 Mei 2011 | Indonesië, Dalung

Hallootjes!

Jaaa..en toen waren ze weer weg :( Afscheid blijft zo klote en dan die eerste dag weer alleen zonder de mensen waar je van houdt.. maar goed, gelukkig heb ik de meiden hier die me een dikke knuffel geven! De laatste dagen waren ook echt weer heerlijk!

Na onze lange trip hadden we een paar relaxt dagen ingepland, dat was een goeie keuze! Gingen lekker naar het strand, daar hebben we, alvast voor moederdag, een lekkere pedicure voor mama geregeld, en daarna voor onszelf :p Werden lekker onze voetjes gedaan en gelakt, mams der teennagels waren al mooi dus die hoefde niet meer ;) Vervolgens gaven we haar 75.000 ipv 60.000, dachten we, zegt ze met een lach; ‘no give me more, 25.000 more’ HAAHAHAH wij waren helemaal flabbergasted! Maar goed, 100.000 is alsnog maar 8 euro, maar alsnog was het eigenlijk iets te veel. Het is heel leuk dat we alle mensen van het strand kennen, qua verkopers, maar ze worden ook steeds brutaler, de meeste. Krijg je ook iedere keer naar je toe; ‘yes, you promised me, to buy sarong with me’ SUPER irritant, op een gegeven moment heb ik niet eens meer zin om iets bij ze te kopen. Er zitten ook nog steeds goeie bij hoor, maar sommige worden wel vervelend.
Goed, alsnog was de pedicure erg lekker en genoot mama van haar 1e verwendag ;) ’s Avonds zijn we lekker uit eten geweest, zoals iedere dag :) Krijg weer een big smile op mn gezicht als ik eraan denk. Mams had Nasi Campur, zag er echt TE lekker uit!! Foto gemaakt voor paps en de andere indo’s uit de familie ;)

De volgende dag gingen we naar Tanah Lot, mijn school en Uluwatu voor de Kecak dans. ’s Ochtends zijn we eerst nog even in het zwembad gaan chillen en daarna naar de lobbyl. Het viel ons alleen op dat onze chauffeur er nog steeds niet was..dus we wilde gaan bellen bij de receptie, moesten we weer betalen, toen maar gewoon mijn eigen telefoon gepakt. Bleek dat onze chauffeur ziek was maar het niet even had gemeld, lekker Balinees weer!! Whaaaaaaaaaaaaaaa om gek van te worden! Goed, dus wij moesten een andere chauffeur regelen als we alles nog op tijd wilde doen, helaas waren de chauffeurs allemaal veel duurder omdat de man van het hotel het probeerde te regelen :S Toen was ik het echt zat en ben ik het zelf maar gaan regelen, hadden we binnen 5 minuten een chauffeur die het voor onze prijs wilde doen, prima!! Onze eerste stop was de campus, kon ik Mams en ROo eindelijk laten zien waar ik sliep en woonde.. vonden ze erg leuk! Vervolgens gingen we op naar Tanah Lot, ondertussen hadden we met onze chauffeur geregeld dat hij mij de volgende dag op zou halen om me naar school te brengen, een afspraak. Goed, wij aangekomen in Tanah Lot, was helaas bewolkt maar alsnog erg mooi. Mams en ROo vonden het ook echt heel er mooi, we mochten de tempel niet in, in ieder geval ROo en ik niet, want wij zijn namelijk niet getrouwd. De traditie zegt dat je daar pas in mag zodra je getrouwd bent, dus wij gingen er niet in. Het uitzicht was verder super, waren 2 mannen aan het surfen, ook heel gaaf! Echt lekker zo met zn drietjes, gewoon meiden onder elkaar. Weer lekker zitten kletsen over van alles en nog wat, nog voor mams een ring gekocht, want het was moederdag dus mama verwendag!

Onze derde stop was in Uluwatu, daar gingen we namelijk de Kecak dans bekijken. Uitleg Kecak dans: Het woord 'Kecak' is afkomstig van de 'cak cak' geluiden (spreek uit: tjak tjak) die worden gezongen door een koor van mannen die rondom een vuurkorf zitten. De kecak dans heet ook wel de ‘apendans’ en het vertelt een verhaal over ‘Ramanyana’, de kroonprins ‘Rama’ zal de troon zok bestijgen, maar door de schuld van de stiefmoeder, die haar eigen zoon als koning wilt zien, werd Rama voor 14 jaar naar het bos verbannen samen met zijn vrouw ‘Sita’ en zijn broertje ‘Laksamana’, het verhaal gaat om goed en kwaad, uiteindelijk wint het goede.

Deze dans was echt heel gaaf, de weg erheen iets minder, we moesten door een stukje bos met allemaal apen. Helaas waren deze apen een stuk brutaler dan de apen in het apenbos, hier trokken ze letterlijk je slippers van je voeten af en lieten alleen los als je iets met ze ging ruilen. We zijn maar snel doorgelopen zodat ze ons in ieder geval niet konden lastig vallen :p De dans verder was dus mooi, gave kostuums en hele mooie maskers. Echt iets wat je moet zien als je op Bali bent, groot vuur kwam er nog bij kijken en een hele hoop zang en rare geluiden :p Leuk leuk!

Na de Kecak dans gingen we terug naar het hotel, onderweg nog gestopt bij de ‘Dunkin Donuts’, om daar een paar heeeerlijke donuts te halen in allerlei smaken en kleuren! In het hotel nog even beetje niks zitten doen en treuzelen, mams en ik gingen nog even een kleine koffer kopen voor handbagage (aangezien ik nogal wat spullen mee terug wilde hebben:P) en toen maar weer eten, heerlijke rijsttafel, alweer ;) Maar het is gewoon zo goed eten, sweet and sour chicken, boontjes, beef met groente, rijst, mmmmmm!! Lekkah lekkah!! Na het eten zijn we weer terug gegaan naar het hotel, zitten kletsen met zn drieën en een klein beetje op tijd naar bed aangezien ik de dag erna weer naar school moest. Maar het was een hele leuke moederdag!

Maandag, wekker ging weer lekker vroeg, terwijl Mams en ROo nog lekker lagen te pitten moest ik op weg naar school. Voor aan gekomen bij de lobby, geen taxi te bekennen…dat gaf me al een naar gevoel omdat de taxi’s vaak al veel te vroeg zijn en we hadden nog de dag van te voren met hem een afspraak gemaakt dat hij mij kwam ophalen. Minuten verstreken en nog steeds geen Ketut :@ na 15 minuten wachten gaf ik het op, je kunt die Balinezen ook gewoon niet vertrouwen (de meeste ;)) dus ben ik zelf op zoek gegaan naar een taxi, helaas waren ze allemaal mega duur! Gelukkig kwam er een scooter langs die vroeg ‘transport?’ dus ja, dan maar een scootertaxi in plaats van een auto, ging gelukkig ook een stuk sneller en voor ik het wist was ik voor €2,50 op de campus! Het leuke was nog dat ik tussendoor af en toe eens moest afstappen en stukje moest lopen. Hij had namelijk maar 1 helm en ja, die wilde ik op, dus elke keer bij een kruispunt met politie, vroeg ie aan mij of ik even wilde afstappen, door wilde lopen, om vervolgens weer bij hem achterop te stappen. Dit tot 3 keer aan toe, hahaha ook weer eens meegemaakt!
School stelde verder weer geen drol voor, heb wel een voldoende gehaald voor mn toets, jeeeej! Een 6,9, voor de hoeveelheid tijd die ik erin heb gestoken, had ik wel iets hoger verwacht maar goed, een voldoende is een voldoende. Ik had weliswaar 40 minuten les, om te horen dat we volgende week de taaltoets hebben en daarna waren we weer klaar :s

Ben ik met de meiden naar het strand gegaan, daar gewacht op Mams en ROo en toen genoten van onze heerlijke laatste dag. We gingen nog met Kimberly, Rosan, ROo en ik, bodyboarden, super gaaf! We kregen alleen maar steeds niet de goeie golf dus besloten we om er mee te stoppen, toen kwam die man van de boards naar ons toe; ja jullie moeten het anders doen blablabla. HANDIG om dat misschien ervoor te doen!! Kim en Roos hadden geen zin meer maar ik wilde zeker nog even gaan proberen met de nieuwe techniek en toen ging het super, ROo kwam ook nog even mee en daar lagen we op ons bodyboard, met ‘hoge’ snelheid over het water :p Geweldig!!

Aan het einde van de middag waren alle andere meiden weg en lag ik alleen nog met Mams en ROo, er was voor het eerst een zonsondergang, niet een gehele, maar alsnog een hele mooie. Was een mooie afsluiting van die heerlijke middag.

’s Avonds kwamen we terug.. en vonden we 2 MEGA kakkerlakken in onze badkamer, ehhh smerig!!! Meteen de receptie gebeld hahaha dat ze die kakkerlakken weg moesten halen. Wat bleek nou, ze komen via het putje omhoog :s Brrr krijg weer kippenvel als ik eraan denk, gelukkig waren ze snel weggehaald! We gingen ons nog even optutten en vervolgens naar een heerlijk tentje vlakbij ons hotel, genoten van de gado-gado, king shrimps en lekkere sate. Terug in het hotel gingen we nog even kletsen, met paps kletsen en daarna slapen. Koffers waren allemaal al ingepakt en op de weegschaal stond 19 kilo en 19 kilo, dus ben benieuwd of ze zonder problemen door de incheck kwamen!

Vanmorgen, 10 mei.. Mams en ROo heb ik vanmorgen weggebracht naar het vliegveld, we werden al vroeg wakker omdat we dachten dat het nog wel even zou duren voor we bij het vliegveld zouden zijn, dus we wilden op tijd weg. Eerst gingen we lekker ontbijten, nog een lekker croissantje en watermeloen, daarna bestelde we een taxi om ons naar het vliegveld te brengen. Volgens zeggen duurde het zeker 15 a 20 minuten, wij waren er al in 7 minuten! Waren we dus veels te vroeg weggegaan en hadden we nog even lekker kunnen blijven zitten, helaas gaan ze toch een keer weg dus dat afscheid komt er sowieso. Was weer niet leuk, ik haat afscheid nemen, serieusu! Is echt niet leuk, maar ik hoef nog maar 7 weken en Mams en ROo gingen gelukkig samen terug. Timmie moest helemaal alleen, vond ik nog erger! Het vervelende blijft gewoon dat je het zo leuk hebt met de mensen van wie je houdt, komen helemaal naar Bali toe, maar je moet ze ook weer gedag zeggen en dan ben je weer alleen, dat vond ik echt niet leuk! Tuurlijk is het hier heerlijk met de meiden, maar het is toch heel anders.. Ik mis ze thuis ook zo erg.. tijd kan nu niet snel genoeg meer gaan, alsnog ga ik lekker van de laatste weken genieten. We gaan nog een weekend naar Lombok, de Gili eilanden, rondje Bal, we hebben nog outbound week met school (lekker de jungle in!) en daarna is het alweer tijd om terug te gaan naar huis.

Nu eerst nog genieten!

Mams en ROo zitten eindelijk in het vliegtuig naar Dubai, ze moesten een aardige tijd wachten in Jakarta maar gelukkig zijn ze nu onderweg. Morgen dan maar weer eventjes Skype als ze terug zijn en lekker met Timmie Skype. Ik heb echt genoten van de ‘Meidenvakantie’, thanx lieve Mams en ROo!

Liefs en dikke kus!



.

  • 10 Mei 2011 - 18:44

    Paps:

    Hallo lieverd,

    Ik vind het tof dat jullie het zo leuk hebben gehad. Ik haal Ma en Robin morgenvroeg op van schiphol, hoop dat er geen vertraging is.

    Geniet van de laatste weken, voodat je het weet is het voorbij. Je moet maar denken dat die 5 maanden Bali een goede investering is voor je toekomst samen met je geliefde Tim.

    Voorzichtig en heel veel kusjes.

  • 11 Mei 2011 - 18:14

    Mams:

    Hoi Lieve Lin,

    Wij hebben ook super genoten. Misschien niet helemaal gegaan zoals gepland vanwege mijn ongelukje. Jullie hebben me prima geholpen en mij het een stuk aangenamer en makkelijker gemaakt. Super :)
    Ben heel erg trots op mijn 2 super meiden.
    Allebei hartstikke bedankt voor deze gave weken!!!!!! XXXXXXXXXXXXX

  • 13 Mei 2011 - 06:57

    Jasmijn:

    ha meissie!!

    al weer veels te lang geleden ivm de vakantie!! Wat een geweldige verhalen weer!met dolfijnen zwemmen, heel erg jaloers!!wat ontzettend gaaf! heerlijk dat je zo'n lekkere vakantie hebt gehad met je moeder en zusje! Volgensmij volop genieten voor jullie drietjes..

    Nu weer alleeen, maar..einde in zicht!!blijf t vragen, maar de hoeveelste kom je nu precies terug? de 1ste juli geef ik een feestje voor mn verjaardag en slagen dus zou t heel heel leuk vinden als jullie konden komen!!!

    Vakantie op sicilie was heerlijk!ook echt genieten, even lekker weg uit t afstuderen en lekker in de zon, stadjes bekijken, de etna op..maar uiteraard te kort, hahaha.

    Moet nu echt aan mn afstuderen beginnen en aangezien alle begin moeilijk ik heb ik natuurlijk opstartprobleempjes :)

    Jij gaat dit jaar neem ik aan helemaal goed afsluiten?Nog leuke plannen komende en laatste weken?

    Wordt zo langzamerhand echt wel dringend tijd bij te kletsen!!!!!!

    geniet je laatste weken en dikke kus!

  • 14 Mei 2011 - 06:19

    Lilianne:

    Zo te lezen hebben jullie het helemaal niet leuk gehad.........

    Leuk verhaal om te lezen maar ik heb alles op facebook gevolgd.

    nog een paar weken en dan is het voorbij. geniet nog lekker '

    gr andre en Lilianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Flying Fox

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 15556

Voorgaande reizen:

31 Januari 2011 - 02 Juli 2011

Back 2 The Roots #Studying at Bali

Landen bezocht: